torsdag 2 september 2010

Inte imponerad

Tjejkompisen har en kille. Som jag verkligen försökt vara trevlig mot. Men jag kan ärligt inte förstå vad hon ska ha skrället till. Dessutom blev hon gravid direkt och han bodde typ 80 mil bort. Båda med barn på respektive ort. Klantigt är väl bara förnamnet. Men det är ju bara att gilla läget.

Han flyttade ner ett par veckor innan hon skulle föda. Fixade jobb osv.

Nu började det:

* 3 veckor efter att hon hade fött får hon sms från ett nummer hon inte känner igen. Han är uppe i sin hemstad och hon berättar om det. Efter ett tag kryper det fram att han skickat det smset från en annan telefon. För att kolla hennes reaktion. Och han tycker inte att det är något konstigt med det.

* Han blir inbjuden till diverse saker. Vill inte komma.

* När han kommer förbi en kväll när även en killkompis till mig är med går han och lägger sig på soffan. Utan att knappt hälsa.

* De springer på min mor och syster inne i en butik säger han knappt hej och räcker inte fram handen och hälsar. Trots att hans tjej varje dag går ut med mammas hund. Utan sätter sig i en stol och suckar. Hävdar till sitt försvar sedan att i hans hemstad ingår det inte som ren hyfs att stäcka fram handen och hälsa.

* Han slutar under konstiga förevändningar sitt jobb. Klart underförstått att de inte vill ha med honom att göra efter 3 månader.

* Få hit sin polare på besök och jag ska ju givetvis vara med. Men det där med hyfs funkar inte. Jag kör det trevliga spåret. Till slut får jag en pratstund med polaren och gör en bra intryck. Vilket ju inte alls var meningen. Polaren kan uppföra sig. Hälsa trevligt och så där.

* Bokar in jobb uppe i Norrland i 3,5 månad i höst och förstår inte alls att han sätter sin tjej i skiten. Själv hemma med en bäbis och en 6-åring utan back-up.

* Ringer varje dag och undrar vad hon gör. Hon svarar tar hand om din son... som sätter tänder, är förkyld och inte sover alls. Vilket är rätt så sant.

* Meddelar att när han ska komma och hälsa på efter en dryg månad så ska han ha med sin andra son. Som har ett handikapp och kräver full tillsyn. Noll insikt i att de kanske har ett och annat att reda upp som vore läge att göra utan barn i närheten. Då heter det att hon vill hindra honom från att umgås med sin son.

* Ringer och undrar om tjejen kan betala resan ner för helt plötsligt har han inga pengar.

Sammantaget. Jag förstår inte vad hon ska ha honom till. Alls. Han är dessutom inte ens snygg. Utan mufflat på sig mer än lovligt. Som jag sa till henne en kväll.

Åh jag saknar inte din inredningsdetalj!

Vilken då?

Den tjocka buttra norrlänningen som brukar sitta och sucka i fotöljen....


Hon gapskrattade...

5 kommentarer:

msn00b sa...

men alltså...usch? Dumpelidumpa sig lite?

Serafim sa...

Jo men gissa om jag föreslag det som ett väldigt vettigt alternativ... har ärligt talat svårt att se vad som är förtrollande med honom...

Ninde sa...

"Din inredningsdetalj" *lol*

Okej att man kan falla för en groda som visar sig vara mer padda än prins. Alla gör vi misstag. Det kan jag förstå. Däremot svårt att förstå att man skaffar barn så lättvindigt med någon. Speciellt någon du inte är helt hundra på och speciellt om man har barn redan innan. Har också ett färskt exempel på det i bekantskapskretsen (också med en norrlänning ha ha ). Och jag fattar inte. Verkligen inte...

Serafim sa...

Näää för mig är det helt obegripligt. I synnerhet när hennes skilsmässa från förgående inte ens var klar...

Liz sa...

Men alltså. Hör själv till dem som vill hoppas in i det sista och framför allt inte lägga mig i någon annans kärlek, jag menar vafan, one man's trash another one's treasure.

Men.

Det är ofattbart hur en del håller fast vid någon som är helt fel bara för att alternativet är att vara singel. Jag menar, hellre är jag ensam tills den stora kärleken dyker upp än någon som har avlat av sig 2 ggr men fortfarande kör högstadiets smygsms-spel. Huu.

Nåja, alla kräver vi olika tid, antingen för att skärpa oss och rädda relationen(han) eller ge upp den(hon).Jag tror stenhårt att hon vet vad som är rätt och kommer agera därefter sålänge hon inte pressas till det av omgivningen, utan bara får stöd att göra vad hon än väljer.