tisdag 28 september 2010

Måttligt lyckat

Den här veckan har inte börjat helt optimalt. Alls.

Igår vaknade jag med en huvudvärk utan dess like. Så fram tills lunch låg jag i fosterställning i sängen och grydde mest. När jag väl började röra på mig blev jag dödstrött av att bara gå till bilen. Ingen vidare start. Så nåt jobb blev det inte. Och sen åkte jag ut till syrran en sväng för att kolla på valparna och puppisarna. Tanken var att syrran skulle trimma lite på hunden. Bara det all all päls släppte. Så nu ser Råttan ut som en rikigt gremling. Och då menar jag inte den söta luddiga varianten.

Det var liksom den dagen.

Sen hade jag ju så klart sovit alldeles för mycket och hade svårt att somna igår. Och när jag väl somnade så vaknade jag efter en timme helt genomsvettig efter en skum mardröm. Vilket ledde till att det var en svår kamp att ta mig ur sängen imorse.

Dagens planering rök helt åt pipan för någon hade glömt att tala om för mig att jag behöver vara med på ett möte ikväll. Som varar till 21.30 ungefär. Att jag har både hovslageren och tvättstugan just idag ställer till det en aning. I synnerhet med tanke på att jag inte har någon ren tvätt alls knappt. Men det löser sig antar jag.

Plus att min käre far kom på att jag fyller år. Och meddelade att han sätter in pengar så att jag kan köpa den där grytan jag vill ha på nätet. Att han skulle kunna köpa den själv och komma med ett paket verkar inte ha slagit honom... charmen är ofantlig... men jag borde väl vara luttrad vid det här laget.

2 kommentarer:

Ninde sa...

Jag tror vi kan enas om att utnämna gårdagen till en riktig skitdag... Ordnade det sig med hovvisen?


Tycker du ska säga åt din far att grytan gått upp en del i pris. Nåt ska han fan ha som straff...;)

Serafim sa...

Haha! Tänkte beställa leverans med företagspaket.. så slipper jag hämta ut det. Och jaaaa han får fan betala ;)

Jooo ska strax kasta mig iväg och göra alla inköp inför mötet och sen slänga in ett par maskiner tvätt, åka till hästen, hovis kommer och sen hem byta tvätt och duscha. Sen möte hela kvällen. För att sen smita hem till mamma som har Eurosport och kika lite på dressyren. En lugn fin dag som vanligt vanligt ;)

och jaaa lär bli en skitvecka..