tisdag 7 september 2010

Suck...

Blir lite uppgiven. Nu har tjejkompisen haft sitt pucko till karl på besök. Och nu känns ju allt bra igen. På ett sätt förstår jag henne lite och på ett annat inte alls.

Jag förstår inte hur man orkar leva i Lars Norén drama som vardag. Rent ur sagt helt obegripligt. Men kanske är så att då behöver man inte ta tag i andra delar av sitt liv utan kan lägga sin energi på att fundera över ett stycke korkad karl.

Finns en massa saker i livet som i alla fall jag tycker är betydligt roligare. Men tack och lov så är vi alla olika. Fast just nu har jag inte någon större lust att agera jourhavande kompis för att hon väljer att vara ihop med ett pucko. I slutändan kommer jag så klart att ställa upp. Som vanligt.

4 kommentarer:

Ninde sa...

"Men kanske är så att då behöver man inte ta tag i andra delar av sitt liv utan kan lägga sin energi på att fundera över ett stycke korkad karl."

Där satte du huvudet på spiken. Sen kan jag av egen erfarenhet intyga att det går sjukt mycket energi åt att bara hålla sig flytande med drama på hemmaplan. Enda fördelen är väl precis som du säger, allt annat blir oväsentligt- Man funderar inte så mycket på sig själv. All kraft går åt till att försöka lösa en dysfunktionell manlig ekvation...

Serafim sa...

Joo jag vet att jag det är jobbigt med destruktiva relationer. Men någonstans får man ju ha självbevarelse drift..

Nu kom han hit helgen. Handlade en massa grejer på IKEA åt henne och en dator. Snacka om att köpa sig fri.... dessutom för lånade pengar!

Serafim sa...

Och gissa vilken tjej som helt plötsligt tycker att allt är bra igen.. SUCK!

Serafim sa...

Och det här är snubben som när bäbisen var typ 1-2 månader berättade att han ska minsann vara pappaledig och ta med sin barnet till norrland i 3 månader.. innan det ens är ett år.. gissa om jag hade en helt förtvivlad tjej som trodde att han utan vidare kunde göra det...