onsdag 15 maj 2013

Godmorgon

Bara för att jag var en aning entusiastisk igår slog det tillbaka med full skala i morse. Först och främst så drack jag lite Chablis igår.. Mycket trevligt. Sedan vaknade jag vid 4 av att Huliganen ville kela. Han är rätt enveten den lilla skiten. Så till slut somnade jag om... och stängde väl av väckarklockan i koma fram tills strax innan 7. Då insåg jag att jag var sen till jobbet. Så jag drog ett sms till en av tjejerna. Som tydligen lyckats med samma sak.. för jag väckte henne.

Då ringer larmcentralen för larmet på jobbet hade gått igång. Samtidigt ringer min far. Jag avkallar utryckningen ( det är personal som gått in) försöker få tag på gubben igen. Upptaget i en evighet. Så jag hoppar in i duschen snabbt. Slänger på mig kläder och går ut med hunden samt lämnar henne. När jag är precis utanför jobbet ringer han och undrar varför jag låter som irriterad. Nja snabbresumé över morgonen så insåg han att jag inte var på strålande humör direkt.

Blev inte bättre av att jag kom in på jobbet och han lassat grejer över hela mitt nystädade skrivbord. Dessutom inser jag att min frukost och lunch ligger hemma på köksbänken. Begåvat. Inleder dagen med kaffe och en treo för nu kom ju spänningshuvudvärken så klart. Ringer gubben och lyckas få honom att köpa med sig frukost till mig. Alltid något.

Dagen känns inte helt optimal. Men på den ljusa sidan lyckades jag förhandla mig till att vara ledig på fredag. Med tanke på lördagen ska tillbringas på hundutställning så känns det just nu som en lisa för själen...

Inga kommentarer: