måndag 13 maj 2013

Nåja

Konstigt nog så har jag nästan fixat det. Så nu är det lugnt. Eller nåt. Ett tag funderade jag på att börja gråta i bilen. Sen kom jag på att det inte är värt det. Ibland blir jag lite less på att vara uppslagsverk och förväntas ha koll på allt. Just nu är jag rent ut sagt jävligt glad att jag har en resa bokad. För finns inte en chans att jag hade fått semester annars. Jaaaa det är mer än en månad kvar. Men jag inser att det inte komma gå att stänga av telefonen och försvinna iväg i 3-4 veckor.

Jo det är så här det är att jobba i familjeföretag. Man är aldrig ledig helt utan förväntas komma först, gå sist och veta allt. Alla har åsikter om allt och det ska diskuteras. Så ibland gör jag lite uppror. Struntar i allt vad min far säger och bara gör. Vi har lite olika sätt att jobba på kan man säga. Jag hävdar inte att mitt nödvändigtvis alltid är rätt... ( bara nästan)!

Så snart checkar jag ut för den här dagen och ger mig ut i skitvädret för att rida. Jag frös när jag var tvungen att bege mig utanför dörren innan. Inte ett dugg sugen. Trött i huvudet och allt det där. Igår insåg jag att jag höll på att somna ifrån The Hour på play. Men det var nog bra. Att somna vid 00.30 och gå upp ( borde i alla fall) klockan 5.15 är ingen bra uppladdning för jobb.

Inga kommentarer: