onsdag 6 november 2013

Helt apropå

Det där med att flänga fram och tillbaka till Stockholm...  det har ju onekligen varit så att jag hellre åkt till Stockholm än att han kommer hit. Av den enkla anledningen att i Stockholm så är vi relativt ostörda. Kommer han ner hit så har jag hela min familj som väldigt snällt och gulligt vill engagera oss i diverse grejer. Eftersom att han kommer ner denna helgen så har det redan börjat bjudas in till grejer. Vilket är väldigt trevligt. Men eftersom att både han och jag har rätt mycket i veckorna och helgerna är korta så försöker jag hålla ner allt i fråga om planer. Vilket inte direkt gör mig till populär i familjen. Men har man skilda föräldrar som jag så slutar det lätt med att det blir en aning mycket. Jag har full förståelse för att de vill träffa honom men det vill även jag. Utan föräldrar.

Det är ju så att alla har åsikter om vad man kan hitta på... min käre far vill tvungen lura ut till orten där han bor. Helst på middag. Vilket i stort sett innebär övernattning. Helt uteslutet för min del.

Så nu har jag gett ett förslag och har helt enkelt påtalat att det är det som gäller. Alla som vill med är välkomna. Jag tänker inte vara för snäll och flexibel mot min familj och göra för mycket uppoffringar. Vi kommer ner något under julledigheten och lär ha mer tid då. Det är ju även så att han behöver vänja sig med att jag har djur och hinna umgås lite med dem.

Dessutom så vet jag redan nu att båda kommer ha ett behov av att sova och slappa. Utan att ha tidsschema som ska passas. Helt enkelt vara lediga. Tyvärr går helgerna fruktansvärt fort.

Inga kommentarer: