onsdag 13 november 2013

Regn regn regn

Igår spöregnade det hela dagen. Hästarna hade fått stå inne hela dagen vilket är helt ok för min del. Min häst uppskattar inte att stå ut i regn och blåst. Det är dessutom det väldigt sällan det inträffar. Vilket i sin tur innebar att hennes box milt sagt såg ut som en katastrof. Vi började hösilage i helgen och den övergången gick för snabbt kunde jag konstatera igår. Så nu får hon återgå till hö för att sedan slussas över lite långsamt till hösilage.

Dagen blev inte riktigt som jag tänkt. Men idag regnar det inte tack och lov. Planen är longering på utebanan ikväll av det enkla skälet att hon kommer vara sjövild.

Jag fuskade i natt och tog tabletter så jag kunde sova. Bara för att bryta mönstret. Så en hel natt med sömn och jag känner mig som en ny människa.

Inga kommentarer: