torsdag 7 november 2013

Tjoho

Jag är lite fullbokad fram till jul. Så när ämnet julfest kom upp så räknade jag kallt med att det kommer bli på ett datum som jag inte kan. Vilket gjorde mig lite nöjd. Show med schlagertema är inte min grej direkt. Rättare sagt inte alls min grej. Avskyr schlager. Jaaaa jag är uppväxt med att lyssna till Carola, Herreys och allt det där. Men jag tycker att den tiden är förbi och jag saknar den inte.

Så jag är en smula skeptisk helt enkelt. Räknade kallt med att den enda veckan jag kunde skulle vara fullbokad. Det gick så där kan man säga. Klart som fasen det fanns plats den ENDA veckan jag kunde. Skippa julfesten är inte ett alternativ utan en väldigt giltig förklaring.  Alltså får jag genomlida en kväll med schlagertema. Jag ser inte fram emot det. Antar dessutom att det inte är en legitim anledning att i stället dricka en massa. Är ju chef liksom. Så föregå som gott exempel är tvunget. Som sagt var. Jag är inte imponerad över det här påfundet.

Inga kommentarer: