fredag 2 januari 2009

Back in B

Årets första "vanliga" dag. Som inte inleds med att ligga i sängen till klockan 10. Officiellt så är jag numera arbetslös vilket är en intressant upplevelse. Däremot innebär ju inte det att jag är sysslolös. Det finns flera tankar och spår. Så dagarna tillbringar jag alltsom oftast på min fars firma. Tanken på att starta eget finns och jag sitter så smått och arbetar med en liten affärsplan så får vi se om det går att förverkliga. Idag har jag en anställningsintervju som jag ärligt talat är en aning skeptisk till. Samtidigt så vore det kul med ett kortare uppdrag för att få tillbaka livsandarna igen. För de fick sig en jävla rallarsving i höstas och har inte riktigt hämtat sig. Men att boka in en intervju idag? Då har de bråttom...

Jag sprang förresten på några av killarna från jobbet förra helgen. De jobbade och jag hade varit på dejt.. men det var kul att se dom och samtidigt tråkigt. För jag trivdes bra med gänget och den delen saknar jag ibland. Men å andra sidan så lärde jag känna många så min anonymitet i staden försvann. Fast å andra sidan så är det ju sällan jag är ute på krogen numera.

Inga kommentarer: