måndag 19 januari 2009

Överlevare

Jodå jag överlevde helgen. Utan skavsår i öronen och bara en rixfmincident. När jag smet iväg för att köpa lunch hade någon passat på att byta kanal... Givetvis så spände jag ögonen i gänget och påtalade vikten av att höra allt från P3 Guld.

Annars har jag inget spännnade alls. Jo kan konstatera att man blir lite lätt bakis om man hinkar vin och bara har ätit soppa under dagen.

Att min häst snart får ett par grå långa öron i present av mig. Förbaskade åsna. När jag då äntligen ska börja rida henne så tycker hon att det var ju kul men varför ska jag jobba? Det går väl utmärkt att jag själv bestämmer vart vi ska gå? Och menar du verkligen allvar med att när du petar på mig ska jag gå framåt? Jag som behövde en morot för att tycka det där med häst är kul igen fick inleda med att bli arg. Men men så är det ju när man har ett sto. Damer har ju egna åsikter. Skänkeln ska användas precis lagom. För lite så får man ingen reaktion och för mycket för man ingen reaktion. Sen ska man ju tycka att de är lite snygga och flörta lite med dem. Sen brukar det gå... men ibland är det väääldigt frustrerande...

2 kommentarer:

Ninde sa...

Hur var det nu man säger?
" En vallack säger man till. En hingst ber man. Ett sto kräver en skriftlig förfrågan i tre kopior.." ha ha

Fast har man å andra sidan fått ett vettigt sto på sin sida är hon liksom oslagbar. (Min var också sto)

Serafim sa...

jooo det är ju just det... när dom är med...