tisdag 13 januari 2009

Återhämtning

Jag börjar äntligen få lite energi efter min förkylning. Det finns bara en bieffekt som jag gärna hade varit utan. Imorse vaknade jag 06.18 utan väckarklocka. Efter ett tag gav jag upp efter att Huliganen glatt visat hur glad han är och hur mycket han tycker om matte.

Råttan låg kvar i sängen och lyfte inte ens på huvudet. Hon tycker att man minst kan sova till klockan 9.

Utan att överdriva är jag hejdlöst avundsjuk på alla som kan sova till klockan 10 utan att blinka. Det är helt värdelöst att alltid vakna tidigt oavsett hur sent man lägger sig. Dessutom skulle det ju varit fiffigt att i kombination med att vakna tidigt ha ett bra morgonhumör. Men så är inte fallet.

4 kommentarer:

Ninde sa...

Morgnar är generellt av ondo. Om de inte stavas sovmorgon och frukost på sängen då...

Serafim sa...

Joo precis.Missade du delen med att inte kunna sova efter 7???? Sovmorgon= skämt

Ninde sa...

Ha ha nä såg det. Men i friskt tillstånd är du väl en normal människa som hatar morgnar eller? ;)(Kan iofs vakna sjukt tidigt ibland jag med under stressperioder)

Serafim sa...

Nja.. hatar vet jag inte. Hatar andra människor på morgonen i synnerhet om för oväsen.

Men hade som dagt var varit lycklig om jag kunde sova till 10 utan att tvunget vara sjuk...