lördag 3 januari 2009

Surkart

Jag är besviken! Inte kan man bara sluta att vara mamma? Eller?!? Försökte få mamma att komma hit med varm kycklingsoppa. Ni vet så där som på film? När någon är sjuk och ligger där och ser snygg ut så kommer någon med varm kycklingsoppa och klappar på pannan med en kall handduk.

Men inte händer det här inte! Nej nej mamma vill inte komma med soppa för att hon vill inte bli smittad. Jag kontrade direkt med att det går utmärkt att ställa den utanför dörren! Soppan alltså... men icke. Det är helt värdelöst! Jag är för trött för att göra något och det är tråkigt att ligga och stirra i taket. Dessutom är jag inte ett dugg snygg när jag är sjuk. Irriterande.

Jag lyckade faktiskt ta mig upp och åka och handla. I med en tablett och skynda mig iväg så att jag kom hem innan dess effekt försvann. Så nu har jag en grön kleenexlåda med vita får. Känns stabil. Samt lite godis som jag redan tröttnat på. Säkert tecken på att jag är sjuk. Och så har jag köpt en massa juice och chokladmjölk. Chokladmjölk? Till någon som bara har mjölk i kaffet. Säkert tecken på att jag är sjuk. PÅ riktigt. Problemet är bara att jag inte köpte någon färdig mat och jag orkar inte laga nåt.

Så jag har legat och läst Mia Skäringers blogg. Hon är rätt cool. Eller ascool faktiskt.

Inga kommentarer: