måndag 15 februari 2010

Godmorgon

Idag är det måndag. Vi konstaterade precis att nästa vecka är det sportlov. Tiden går så gräsligt fort.

För några minuter sen ringde min far. Jag är ganska trött idag för att jag satt och tittade på gamla avsnitt av Mad Men till 1.. vilket inte är så värst begåvat när man ska upp och jobba dagen efter och inte ägnat helgen åt att sova en massa.

Det är en aning facinerande hur vissa saker helt plötsligt får högsta prioritet och fullständigt avgörande för honom. Som idag. Så ringer han och frågar mig varför syrran inte har hämtat tidningar* hemma hos honom. Hur i hela friden ska jag veta det? Och sedan när blev det en superviktig fråga som bara måste tas upp just precis nu? För att sen förhöra mig om hon jobbar. Som suckar åt mig när jag föreslår att han pratar med henne själv.

* syrran har hundvalpar och det går onekligen åt en del tidningar då

Inga kommentarer: