fredag 5 februari 2010

Symboler

Jag skulle tro att det grundade sig från ett visst avsnitt av På Spåret på tv.. för häromdagen kom pappa och frågade en sak:

Daddy:

Alltså, jag måste bara fråga? Jag fick ett tecken i ett mail och jag fattar inget!

Jag:
Tecken?

Dadday:

jaaa ett sånt här ( sätter sig ner och ritar på ett block och visar stolt upp)

Jag:

Ser du inte vad det är??? ( tror att han skämtar)

Daddy:

Näää jag har faaaan ingen aning..

Jag:

Men prova att vända blocket då?

Daddy efter att ha vänt blocket:

Nääää ingen aning..

Jag (nu förundrad):

men ser du inte gubben?

Daddy:

Vilken gubbe?

Jag:

Det är en gubbe som ler och blinkar åt dig..

Daddy:
AHA... visste ni vad det är alltså?

;)

1 kommentar:

Ninde sa...

Meen åhh...det där var nästan lite gulligt..pre-dator generationen, ha ha