torsdag 4 februari 2010

Snöhelvete

Jag är inte så lite deppad just nu. Den här vintern tar knäcken på mig. Så när jag fick höra nyheten att man förväntar sig att vintern håller i sig mars ut kändes det som att dra ner en svart rullgardin.

För det är ju så att i andra delar av Sverige är man van vid snö. Det finns plogmaskiner och snöskyfflar osv. Så det brukar gå att ta sig fram. Här existerar knappt sådan lyx. Vilket innebär att trots att det inte står några bilar parkerade på gatan så kör plogbilen bara en smal remsa i mitten. Och nu är det fullt av vallar med tung snö och därefter ännu mer snö. Summan av det är att det inte finns någonstans att parkera. Dessuotm blåser det här. Så när man pratar om snödrev så innebär det i praktiken att helt plötsligt kommer det en vall mitt på vägen som kan vara mellan 10 cm och 1 meter hög... jaaa mitt på vägen alltså. Det är inte så kul och en aning svårt att ta sig igenom.

Så det är lite drygt just nu. Men det mesta. Hästen har fått en veckas vila.. iofs välförtjänt men också beroende på att vi har haft så pass dåligt väder att det är en dålig idé att ge sig ut kvällstid. Så det har blivit snabbmockning på lunchen.

Det finns väl glädjeämnen som man kan le åt iofs. Som att Depeche var alldeles fantastiskt bra. Och väldigt roligt att ha sett. Även om det är något av en nostalgi. Men ändå. Jag har alltid velat se och det har inte blivit av. Förrens nu då. Stockholm var annars ganska lugn tillställning. Men trevligt att inte vara tokbakis och supersliten efteråt.. även om jag visst varit trött. Men i rimlig nivå.

Igår satt Råttan i bilen en stund. Och festade på att moffa i sig ett paket lufttorkad salami som INTE var avsedd för hennes mage. Och avslöjade sig direkt dessutom. Såg väääldigt skyldig ut..

Inga kommentarer: