fredag 26 februari 2010

Keps eller mössa är frågan

Jag var hos frisören igår. Det gick inte så bra. Vi kom överens om att håret skulle klippas av vid axlarna och klippas upp lite.

Reslutatet blev katastrof. Kan man säga. För nu har jag kort hår som jag inte ens kan sätta upp. Det där med att jag påtalade att det MÅSTE gå att sätta upp fattade tydligen inte frisören. Behöver jag säga att jag genuint HATAR det? Det där med att du kommer att vänja dig biter inte på mig. Jag trivs inte alls med det. Inte någonstans. Oavsett vad alla andra tycker så HATAR jag det. Jag skiter fullständigt i hur andra tycker att jag ser ut. Jag vill trivas. Det gör jag inte. Jag har inte någon lust att behöva styla håret på morgonen för att åka till jobbet och sätta på en mössa. Och nu är det en frisyr som jag inte kan göra ett piss åt. Hårspännen har nämligen en tendens att inte sitta fast i mitt hår. Och jag gillar generellt inte stylingprodukter. Massa klegg i håret i och sedan ridhjälm på är milt sagt ofräscht. Och jag använder ridhjälm typ 6 dagar i veckan.

Så mitt humör är milt sagt dåligt.

Dagens mission är att köpa en keps eller mössa som jag kan stå ut med tills det växt ut. Vilket sannolikt kommer att ta minst 6-12 månader.

Bitter? Som FAN!

2 kommentarer:

Ninde sa...

..och det är därför bara söta klipptjejen får sätta saxen i mitt hår numera. Vill inte behöva förklara för polisen hur den klantfrisör som av misstag kortklippte mina guldlockar råkade ramla med ryggen först, rakt på en vass sax. Två gånger. He he..;)

Serafim sa...

Hmm jag har tänkt många elaka tankar kan jag erkänna..