tisdag 16 februari 2010

Men varför?

Igår blev en synnerligen seg dag. Som kändes som att den gick i slowmotion. Men till slut fick jag äntligen ta mig hemåt. Hästen fick en vilodag och jag fick en hemmakväll. Men en tjejkompis som kom förbi med kladdkaka. Ganska bra att jag provade min tävlingskavaj EFTER kladdkakan för annars hade jag inte fått någon. Visst så illa var det inte.. men det är några kilo som måste bort. Men dressyrkavajen gick i alla fall att knäppa. Till skillnad från hoppkavajen. Som var lååångt ifrån knäppbar. Fast å andra sidan så kommer jag nog ihåg att det var astajt när jag köpte den och jag kunde inte ha den sist jag var ute ( typ snart 2 år sen). Men det blir i alla fall en anledning till att leva hälsosammare. Vilket jag faktiskt sedan en tid* tillbaka göra. Men nu få finns det ett litet mål i alla fall. Som jag förträngt i flera års tid. Så nu har jag nån månad på mig. Sen ska jag i tävlingskläderna. Alltså ska jag denna veckan preparera för att börja springa igen.

Nåja till gårdagskvällen. Jag fick en bunt filmer av en kollega förra veckan och igår när det bara var OS på tv så kom jag på vi kunde ju kolla på nån. Så i med Sommaren med Göran. Sen satt jag och vred på mig hela kvällen. Varför varför måste det vara så förbaskat pinsamt hela tiden?? När en svensk film ska vara rolig så satsas det direkt på mer eller mindre pinsamma situationer. Lite lätt buskisvarning så där. Så nej Sommaren med Göran får inte godkänt som svensk romantisk komedi. Alls. Jag var tvungen att springa och kissa flera gånger bara för att slippa se eländet.



* endast skryt.. men började faktiskt på Yoga förra veckan

1 kommentar:

Ninde sa...

Håller med dig! Varför måste svensk film vara så buskis-pinsamt-övertydlig hela tiden när det ska vara kul. Eller bara sådär smärtsamt-pinsamt. Såg reklamen för "Sommaren med Göran" i skylten på en affär jag passerar varje dag. Det räckte. Även om jag önskar att man nån jäkla gång kunde få bli positivt överasskad.