torsdag 13 januari 2011

Day 15 – Your dreams

Drömmar är fina för det behöver inte vara drömmar som man egentligen vill uppfylla. Ibland drömmer jag om att bo på en gård på landet och kunna syssla med hästuppfödning. Ibland om att bo i New York, ibland om att bo på en liten ö i medelhavet eller på en vingård i Italien. Eller att jag får pållen att gå svår dressyr. Eller hoppa på högsta nivå. Eller vakna upp och vara smal, snygg och fantastiskt framgångsrik. Eller träffa den där mannen som är han med stort H som är alldeles perfekt. Som krasst sett aldrig kommer att existera.. för det är inte möjligt och så skulle jag sannolikt bli galen för att han är perfekt. Och det är ju inte jag...

Dessutom drömmer jag om att skriva den där alldeles fantastiska boken. Helt anonym. För det där med att finnas med i press och vara känd har aldrig attraherat mig på något sätt.

Men drömmar som är lite mer realistiska är att jag skulle vilja ha en trädgård och ett rum som bara är bibliotek. Och ett badrum som är stort med ett badkar. Men det är bara saker och saker är egentligen inte viktiga.

Mardrömmar har jag gott om. Vissa återkommer med viss frekvens och vissa är nya. Jag glömmer bort dom men när jag drömmer de igen så känner jag igen mig i sömnen. Vissa är mer absurda än andra. Men jag antar att det är så det är för det flesta.

Inga kommentarer: