måndag 17 januari 2011

Forts.. när det inte alls går som det ska..

Jag trodde i min enfald att Råttan började må bättre. 01.30 i natt gjorde hon klart för mig att så INTE var fallet. Så efter en natt med hela 2 timmars sömn fick jag köra in henne till veterinären imorse. Dags att vätska upp henne för det sprutade ut från båda håll och dessutom blodblandat. Även inomhus. Sen ringa pappa och meddela att det blir VAH ( Vård av Hund) och jag inte kommer till jobbet. Kom hem till slut och lyckade sova en timme eller nåt. Började röja efter nattens eskapader och sen dags att fixa hästen för att hinna i tid till att hämta hem hunden. Tack och lov verkar hon i alla fall må bättre.

Det roligaste var kvar. Sanera hemma. Skura mattor, skura golv och åka med det mest nedkräkta hem till mamma för akut tvätt. Tyckte allt luktade blod, bajs och kräk.

Enda ljuspunkten idag var en tur i skritt på pållen. Kändes fint. Fick till och med sällskap och grusvägarna var snöfria och alldels perfekta. Nöjd matte och väldigt nöjd häst.

Glömde visst ja.. som en liten extra bonus har lillkatten börjat löpa. Och efter mitt mindre lyckade försök att föda upp kattungar så har jag gett upp. Det blir kastering. Ska nog inte hålla på med djur. Går ju ändå bara åt helvete.

4 kommentarer:

Liz sa...

Jag har själv åberopat VAH för något mindre övertygad chef för några år sen, exakt lika viktigt som vab enligt min mening. Hoppas råttan blir bättre snart!

Serafim sa...

Visst borde det finnas om man inte har barn?? Jo hon mår mycket bättre och är riktigt pigg..

Liz sa...

Jo men självklart. Jag menar, ingen höjer ju på ögonbrynet om en förälder stannar hemma med en unge i nedre tonåren vid en vanlig influensa, och jag tycker det är lite småtragiskt om det verkligen är som så att det halvvuxna barnet inte kan klara sig på egen hand. då borde det ju vara ganska logiskt att stanna hemma med ett försvarlöst djur som faktiskt kan råka riktigt illa ut utan övervakning. (iaf när det rör sig om några få, enstaka kristillfällen med lång tid mellan varje sådant, när man inte lyckades lösa passningen på annat sätt)

Serafim sa...

Exakt! Och idag skickas barn hem från dagis när de har 37,5 och då ska föräldrarna vara hemma. Men om man har en hund som kaskadkräks och skiter blod ska man åka till jobbet.

Tack och lov för tjejkompisen som är mammaledig som kunde ta henne efter att hon piggnat på sig och kunde hålla ett öga på henne..