onsdag 26 januari 2011

Snopen..

I den här eviga vinter så håller jag på att sätta igång hästen så smått. Förvånande nog har hon varit rätt så snäll. Väldigt lugn och så. Så när jag skulle rida häromkvällen skulle jag sätta på radion i ridhuset. Inga konstigheter alls. Hon brukar ( = ALLTID HITINTILLS) stå och vänta bara och med åren så har jag börjat lita på henne så hon kan ju stå själv. Men den här kvällen var så inte fallet utan hästen traskar glatt i väg och börjar galoppera. Själv. Med sadel och träns på. Runt i ridhuset, byter varv med galoppombyten rätt så kontrollerat. Men tro inte att jag fick tag på henne. Tog en 10 minuter innan jag kunde få tag på henne. Jag måste sett väldigt paff ut när hon bara drog.

Man kan ju sammanfatta det med att hon hade ingen lust alls att sättas igång lugnt och fint. Och jag fick mig en rejäl läxa.

Inga kommentarer: