måndag 3 januari 2011

Jahapp

Nytt år.

Nya krafter och nya tag...

Eller?

Läste i alla fall mitt horoskop i Elle och enligt det ska jag träffa en stor passion i år och tjäna väldigt mycket pengar samt att det ska bli ett väldigt bra år. Så jag väljer nog att tro på det. Känns som en väldigt bra plan.

Annars är planen att komma på vad som gör mig glad och göra sådana saker. För året som gick var ingen höjdare om jag ska vara ärlig. För mig själv var det helt okej men det hände så mycket med alla runt omkring. Så tiden bara försvann.

Dels har ju i stort sett alla kompisar ägnat sig åt att skaffa barn. Vilket givetvis är trevligt men rätt så förödande för mig socialt om jag ska vara ärlig. Om jag inte bara vill sitta med på hemmakvällar med barn dvs. För det är så det är och bara att acceptera. Men det är inte superroligt i längden. Faktiskt. Även om jag tycker att det är superroligt att alla får barn och barnen är supersöta.

Sen har vi haft lite trassel med sjukdomar i familjen och jobbar man i familjeföretaget så sätter det sina spår. Sommaren bara försvann till inget. Min mormor flyttade ner till stan och plötsligt blev jag påtvingad att bygga upp en relation till en tant som jag i stort sett inte haft kontakt med och ärligt talat inte hade något som helst intresse att ha en relation till. Men bara att bita ihop för mammas skull.

Syrran födde barn. Och behövde hjälp på en massa hundutställningar, parning av hund i tyskland osv... så det blev ett flängande med det även om det oftast är rätt kul. Men de få lediga dagarna försvinner snabbt.

Hästen har haft småskador mer eller mindre halva året känns det som. Vilket är vansinnigt tråkigt. Men flyttade henne till ett nytt stall och stormtrivs. Så förhoppningsvis blir det bra även om jag just nu har gett upp lite.

Så inför året. Saker som gör mig glad. Känns som en utmaning. Men ska nog satsa på sådant som jag gillar. Alltså ner och titta på bruksprovet, kanske åka till skandinavium. Ha mer tid på mig nere på Falsterbo. Kanske se någon spelning när jag hittar något som passar. Ta tag i stickande igen. Gå långa promenader med hunden. Prioritera mig själv lite mer. Åka iväg på semester till solen med en massa böcker i sällskap.

Och sist men inte minst. Lägga ner alla hopplösa karlar. För gott.

Inga kommentarer: