söndag 28 oktober 2012

Åt rätt håll

Jag har ju blivit med en hund till tills vidare. Tänderna är fina nu. De som är kvar krasst sett. Men nu har hon varit hos mig i 4 veckor. Hon inledde med en vikt på 9,6 kg. Nu väger hon 8,6 kg vilket är en fantastiskt bra minskning. Hunden blir piggare för var dag som går. Jag kan inte låta bli att undra över vad fasen de gjort med henne! Hon får inget light foder nu utan vanlig mat men visst något snålt. Vanliga promenader. Jag kan inte påstå att jag motionerar hundarna mycket heller. Ändå går hon ner så pass fort. De kan inte ha gått promenader och måste ha matat henne med enorma mängder skräp. Skulle tippa att hon borde ligga på runt 7,5 kg som idealvikt. Lite tid så kommer vi dit. Riktigt längtar efter att se vilken energi hon kommer att ha då!

Inga kommentarer: