tisdag 9 oktober 2012

Tålamod

Idag kom min käre far och lyckades på något sätt anklaga mig för att vara otålig. Kan hända att jag lätt föraktfullt höjde ögonbrynen och gav honom en mörk blick. Inte dagen då jag orkar tjafsa. Då ropar hans fru på mig för att för minst hundrafemtionde gången fråga mig nåt om hur man fakturerar. Jag svarade snällt och reste mig och bara tittade på honom. Då började han gapskratta. Jag ruskade på huvudet uppgivet och gick för att förklara återigen förklara och visa. Och nej. Det är inte jag som är usel på att utbilda. Men somliga har ju en förmåga att lyckas göra det enklaste svårt för sig. Som att sammanställa försäljningsstatisk. Det tar mig en kvart... en halvtimme om jag tar i. Någon har ägnat 2 dagar åt en obegriplig sammanställning. Varpå jag omgående tittar på det och tar fram underlag och visar att sifforna inte stämmer. Jag skulle tippa att jag får se en ny version om ett par dagar som även då är meningslös.

Inga kommentarer: