torsdag 4 oktober 2012

Tiden går..

Igår blev jag ännu äldre. Så kan det gå. Går inte att blunda inför men man behöver ju inte hänga upp sig på det. Livet går sin gilla gång. Senaste veckan har varit som en dokusåpa och jag har varit osedvanligt arg, ledsen och besviken. Vilket tar på krafterna. I natt drömde jag om hur arg jag är. Intressant. Men i min värld så tar man hand om djur. Ordentligt. Man kan inte stoppa huvudet i sanden hur länge som helst. Summan av kardemumman är att jag numera har en till hund hemma ett tag. Som idag opereras för fodervärden ignorerat hundens tänder. Tandsten som gått så långt att det måste dras ut tänder som är dåliga, har frakturer, inflammerade och infekterade. Utan tvivel har det varit mycket smärtsamt för hunden. Hunden kommer att bli återställd. Men det lär behövas mer än en operation. Jag är så ledsen för hundens skull och är fly förbannad på fodervärden. Fodervärden som innan det här var en mycket god vän till mig. I min värld spelar det ingen som helst roll hur det blev så här och vad för ursäkt man hittar eller att det inte var ens avsikt. Faktumet är att det är inte acceptabelt i överhuvudtaget. Att hävda att man inte visste går inte heller för jag vet att vi diskuterade tandsten på hunden för ett år sedan och uppenbarligen har inget gjorts. Nu går det hela ut på att hunden ska få det bra. På mindre än en vecka har det blivit en helt annan hund. Anledningen vet jag inte. Men det är stor skillnad för nu är det en väldig glad hund. Om det är sällskapet av en annan hund, smärtstillande eller att den inte trivdes vet jag inte.

Inga kommentarer: