tisdag 9 oktober 2012

Helgen då rå

Min allra käraste syster lyckades få en total härdsmälta i sin planering kan man milt sagt säga. Det var så eländigt att vi skrattade åt det. Summan av kardemumman blev att hon låg på BB och födde barn och hemma hos henne kom det en valpkull samtidigt. Så jag och mamma har tillbringat helgen med alla hundar och vakat inför valpning. Eftersom att jag hade middag/fest hemma i fredags så jag låg jag inte på plus när det gäller sömn i lördagsmorse. Natten till söndagen blev det 2-3 timmars sömn som inte var sammanhängande. Natten till måndagen kom valparna vilket innebar en repetion av lördagens sömnmängd. Igår var jag helt slut. Idag när jag kom till jobbet hann jag inte genom dörren innan min far och en kollega direkt påtalar att jag ser väldigt sliten ut. Åfan! Begynnade migrän, trött, fel tid i månaden.... inte den bästa dagen. Nåja ordnar väl sig. Nu är jag moster igen och till en grabb den här gången. Tjoo! Planerar redan även hans blivande hästintresse. På plussidan just nu är att jag slipper åka till Stockholm imorgon och så sakteliga kan återgå till vardagen.

Lilla hunden mår bra efter tandoperationen och har tydligen valt mig till idol i livet. Igår hoppade hon jämfota runt mig av lycka över att jag kommit hem. Så kommer nog kännas tomt när hon flyttar. Om hon flyttar. Två hundar var inte min plan. I synnerhet inte två dvärgar. Men vi får väl se...

Inga kommentarer: