onsdag 10 oktober 2012

Vad händer nu..


Helt plötsligt inser jag att den senaste tidens hysteri nog faktiskt är över. Visst har ett besök i Tyskland om ett par veckor men annars är jag relativt ledig. Ett par hundutställningar inbokade och sådant men ser väldigt lugnt ut. Om cirka tio veckor ligger jag förhoppningsvis vid en pool och firar jul. Eller rättare sagt slipper fira jul. Kanske inte helt optimalt att åka till Stockholm på hundutställning helgen innan resan men klart överkomligt.

Igår gjorde jag absolut ingenting vettigt. Låg i soffan, klappade katter, målade naglarna, drack vin och njöt. Hemmet ser iofs ut som ett mindre bombnedslag vilket jag förvärrade imorse när jag inte kunde hitta klänningen jag tänkt mig och rev ut halva garderoben på sängen. Men om man ser till det positiva så vet jag ju vad jag måste göra ikväll. Tröttheten har inte försvunnit helt men jag börjar återhämta mig. Ser fram emot att åka till stallet och pyssla. Sista tiden har stallet varit ett nödvändigt ont och jag har bara känt mig stressad.

Det är tråkigt att förlora en tjejkompis men ändå skönt. Jag var så less på att höra om alla konstigheter och dramatik. Dessutom är lite lite tråkigt med vänner som ALDRIG har några pengar. Inte ens råd att gå ner en kväll på stan någon gång då och då. Nåväl. Var sak har sin tid.

Inga kommentarer: