fredag 1 februari 2013

Fredag

Igår vad jag ledig. Från hästen alltså. Känns alltid lite konstigt. Så jag fixade lite ärenden och hade tänkt mig att städa. Men i stället så låg jag i soffan, käkade sushi och drack lite vin. Pratade en jäkla massa i telefon. Jaaa visst det är tragiskt att dricka lite vin själv hemma. Men eftersom att mitt gamla vanliga sällskap försvann i höstas efter incidenten med hunden* så är utbudet av kompisar för sådant ytterst begränsat. Så det blir till att prata i telefon och drickan vin tillsammans med en cirka 55 mil mellan. Resultatet av att jag flyttade från huvudstaden.

* Jaaa jag blev riktigt arg och besviken. Och nej jag är inte rolig då. Men i min värld så har man ansvar. Är man vuxen får man stå för det. Tydligen var det bekvämt att sticka huvudet i sanden. Fly. Förvisso tråkigt. Men har samtidigt svårt att se hur i hela friden det skulle kunnat lösa sig på annat sätt. Fast det var ju en aning onödigt att låta mig få rätt. Igen.

Inga kommentarer: