onsdag 6 februari 2013

Tjoho!

Imorse låg det ett fint vitt lager snö över staden. Hundarna flög runt som lyckliga hottentottar och jag mysde nästan lite. För det var ju rätt vackert ju.

Igår blev det lite galopp över fyra bommar på volt. Jobbigt sa hästen och flöt ut åt alla håll och kanter. Men till slut så fick vi till det. Lite grann i alla fall så att det dög för dagen. Idag ska hon mumsa mat, njuta av livet och vila. Jag ska roa mig med tvättstugan och städning. Undrar vem som fick vinstlotten? Som belöning ska jag nog slänga in lite vitt vin i kylen och köpa någon god ost eller nåt.  Projektet banta får vänta någon dag till.... plus att jag har lite lätt träningsvärk ( i axlarna efter shock absorber sportbehå som typ är den bästa som finns.. ALLT sitter typ cementerat på plats).

Som bonus kanske kanske kanske jag tänder det svindyra Voluspa doftljuset jag fick av mamma.


Inga kommentarer: