söndag 10 februari 2013

Lördag

Gårdagen gick i hästarnas tecken.  Började morgonen med en termos med kaffe och sitta i ett kallt ridhus och titta på hoppning. Sedan fixade jag några ärenden och åkte ut och red. Åkte tillbaka till tävlingen några timmar. Kom hem helt genomfrusen och avslutade kvällen med att se världscuphoppningen på Svt Play. Helt normalt. Men en väldigt bra dag även jag drack alldels för mycket kaffe.

Konstigt nog tyckte inte syrran att det var giltigt skäl att skippa dopet idag för att jag egentligen skulle vilja se den stora klassen på tävlingen idag. Kyrka vs hästar är en väldigt enkel prioritering i min värld. Är ju inte ens medlem i kyrkan. Men men får väl bita i det sura äpplet.

Red fröken igår igen och hon var pigg och laddad så en liten minivila ett par dagar i veckan gjorde susen. Lyckan var gjord när jag hade slängt fram en bom. Som hon fick galoppera över. Det var ju nästan hoppning. Dock hörde jag när hon gjorde brall att hon klonkade i en sko. Positiva är att hon inte trampade av den. Men blev att ringa hovslagaren. Hennes absoluta specialitet är att dänga till skorna i luften så att de blir skeva. Så när jag pratade med honom igår undrade han om det såg illa ut. Njaaaa har ju sett värre ut. Och den är inte tokskev men sa "jag antar att du inte sätter skorna så att hoven ligger över på insidan och går nog inte att låta henne gå så i 6 veckor" då skrattade han. Så han kommer på tisdag och fixar till det. För en gångs skull hände det när jag red och inte i hagen. Så jag har mer överseende....


Inga kommentarer: