fredag 22 februari 2013

Gårdagen

Planen var att trimma hästen lite och sätta lite mer samling i henne. Jag fick se bilderna från i fredags och insåg att det var dags att höja formen något. Vi har inga speglar i ridhuset så det är lite svårt att avgöra ibland. Nåväl. Så långt var allt bra. Ända tills jag fick dela ridhuset med ett par ponnyer. Vilket är helt ok. MEN det är lite svårt att utföra planerad ridning när de galopperar runt runt till synes oplanerat. Jag misstänkte att fröken skulle bli pigg och laddad men icke. Blev motsatsen. Hästen blev lat och ägnade sig åt att titta på ponnyer med lätt uppgiven min. När det väl lugnande ner sig så skulle vi sätta lite fart. Det var inte ett dugg populärt. Så det blev en hel del istadiga miner och surhet över att tyglarna kortades och arbete krävdes. Men efter lite diskussioner så gav fröken upp och började hjälpa till och bära sig själv. Hjälpligt åtminstonde. Tillräckligt för att jag skulle kunna klappa om henne och vara nöjd för dagen. Idag blir det det kanske lite bommar och ett kryss för att muntra upp lite.. får lite sällskap i stallet idag så vore ju kul om hon visar en något trevligare sida.

Inga kommentarer: