torsdag 15 augusti 2013

Gårdagens sötaste

På grund av uruselt väder (åska) igår så stod hästarna inne en stor del av dagen. När jag kom till stallet regnade det och blåste så jag hade redan avfärdat planen på att rida ut själv vilket var det enda möjliga alternativet pga. träning var både utebanan och ridhuset upptagna. Så jag mockade och fixade och gick ut i hagen för att ge fröken en klapp och kolla om hon var hel. När hennes granne såg mig kom han direkt och gnäggade. Hon tog sig lite tid men kom traskande för att snusa lite på matte. För att sedan med ALL tydlighet visa att det faktiskt var så att hon ville in i stallet. Det slutade med att jag hade en häst som följde med mig upp till grinden och fick följa med in. Givetvis fick hennes granne följa med. Då ville ALLA hästarna in. Så igår fick de komma in tidigt och såg väldigt nöjda ut. Tänka sig... vilja lämna gräshage för att komma in. Då är det inte något roligt väder.

Inga kommentarer: