tisdag 6 augusti 2013

Tisdag

Är tillbaka på jobbet. Känns lite lagom måttligt kul om jag ska vara ärlig. Råkade ju göra misstaget att kolla på smhi innan jag gick upp i ottan. Ska bli en sisådär 26-27 grader idag. Men vad fan! Då vill ju inte jag jobba!

Nåja på den positiva fronten är väl faktumet att nu är det tillbaka till rutiner. Skönt visst. Men det är ju roligare att leva loppan. Men det märks på vissa delar. Som bilringarna runt magen som ökat i omfång. Så nu blir det hårda veckor. För lite snygg till nästa nöjestrip om en sisådär 3 veckor är liksom en förutsättning. Summan av kardemumman, betydligt mindre alkohol, mer promenader och mindre mat. Inget okynnesätande av ost och andra syndfullheter. Suck.

Kom hem från en liten road trip igår. Massor av trevligheter. Kusinträff, hängde med kompis i hennes nya stuga och avslutade i huvudstaden. Kan lugnt konstatera att jag är helt frågande inför faktumet med stuga på landet utan större bekvämligheter. Visst vatten i form av kanal fanns i närheten. Men. Allvarligt. Inte min grej. Alls. Sedan att köpa stuga utan att ha bil gör mig ännu mer frågande. För mig är vatten det avgörande. Gärna i form av trevlig sjö eller hav som går att bada i. Så när jag flydde fältet och gled in i Stockholm som dagen till ära hade solstrålar som glittrade i vattnet var jag nästan tårögd. Jag och råttan njöt av fina drinkar på uteserveringar och bara kopplade av. Hade ungefär noll lust att åka hem. Funderade allvarligt över varför jag flyttade. Men det är ju lätt när man bara ser de fantastiska delarna.



Inga kommentarer: