onsdag 7 augusti 2013

Planeringen som gick...

Åt helvete. Igen. Börjar se ett visst mönster i det hela.

Först och främst så hade en kompis fest planerad på lördag sedan en evighet ungefär. Som dels inte verkade bli av baserat på att jag inte hört något. Sedan hörde syrran av sig och bjöd in sig och co på middag. Jag hade i det läget glömt bort festen. Så jag bokade glatt in syrran och co på fredag och tvättstugan på lördagmorgon. Igår när jag skulle sova kom meddelandet att festen är på. Visst ja, lovade pappa att jag skulle komma och på söndag också..

Vad hände med min lugna helg? Mitt hälsosamma liv??? Nu har jag exakt till på lördag på mig att känna mig lite mer i form. Känns ju troligt. Alltså gick jag upp 5 i morse och gick en rask Power walk med Råttan. Lagade lunchmat INNAN jobbet. Och behöver jag tillägga att jag var på jobbet 6.45?? Dessutom är ju det där med att sova i rimlig tid inte riktigt min grej. Sååå... nu får jag göra ett veckoschema. För att köra på ordentligt och se till att jag hinner ta en tupplur på lördag. Annars kommer jag dricka ett glas vin och antingen bli full som en kastrull eller somna.

Dessutom tänkte jag äta ett hårdkokt ägg när jag kom till jobbet idag. Ägget visade sig vara löskokt. Jag hatar löskokta ägg. Med andra ord blir det minifasta idag igen för tredje dagen på rad..

Inga kommentarer: