torsdag 29 augusti 2013

Onsdag och älg

Igår blev det en tur i skogen med hästen. Skönt att komma ut lite. Sedan åkte jag och hjälpte en kompis med hennes häst som är 4 år och vi kör inhoppning/markarbete med. Roligt att se att det verkligen går framåt och det fungerar väldigt smärtfritt. Det här var andra gången efter sommarvilan och jag tror att det kommer bli en väldigt trevlig individ av det hela.

Däremot fick jag lite höjda ögonbryn när jag körde hem. Tyckte jag såg något i ögonvrån på fältet och var tvungen ett titta efter. Näää det var inte en lös häst eller någon som red på fälten i skymningen utan en älgtjur. Med stora horn. Inte riktigt det stället jag hade tippat att se en på. När jag bodde i Stockholm var det vardagsmat men nere i Skåne??? Mitt på stubbåkern??? Ser man älg här brukar det vara en årskalv som förvirrat sig in i städerna.

Inga kommentarer: