fredag 23 augusti 2013

Inventering

Tydligen dags för det nu. Brytdatumet är nästa vecka. Och då är jag bortrest. Så nu har någon hysterisk typ dragit igång det. Tjatat om det hela veckan. Fredag eftermiddag ska vi köra vissa delar tydligen. Så jag tog en av tjejerna med mig och började med lagret.

I stort sett klart. Bara lite som ska slängas. Plockas ner med truck. Ordnade så att det är klart till måndagmorgon. Så min tanke var att vi tar det lilla lugna och bokar åkeriet som ska köra pallarna tills på måndag efter att vi har fixat med det sista. Lagom fint enligt min mening.

Så jag redovisar det hela för min far. Som börjar leta runt lite halvhysteriskt i sina excelfiler för att sedan utbrista "NU TAR VI DET LUGNT HÄR OCH GÖR DET SYSTEMATISKT" varpå både jag och hans fru himlar med ögonen. För det första var det han som drog igång det. För den andra så är alla andra utom min far lugna... Snacka om att kasta sten i glashus! För att sedan stimma runt ytterligare och undra om jag ringt åkeriet än. Nej. Det gör vi på måndag när allt är klart. Suck och stön... gissa vem som nu vill samla alla ( dvs mig) och åka bort till lagret i eftermiddag. TROTS att jag precis meddelade att allt kommer vara nedflyttat till på MÅNDAG.

Och sedan undrar han varför jag ser irriterad ut. Funderar starkt på att hälla ner ett par matskedar chili i hans portion Coq au Vin i morgon.

Inga kommentarer: