torsdag 5 februari 2009

Gårdagens äventyr

Att hålla på med hästar har en tendens att kunna ge lite mer eller mindre spännande situationer då och då. Som igår när jag kom fram till stallet och började ha lektion för tjejkompisen. Allt går finfint och både häst och ryttare sköter sig. Sen helt plötsligt så snubblar hästen till och hon åker av. Bara så där liksom. Dessutom lyckads hon tuppa av. För att sedan när hon kommer till liv vara helt förvirrad. Så det var bara att slänga in hästen, stoppa in henne i bilen och köra till sjukhuset. Hjärnskakning så klart av vad jag tippar är den lite kraftigare varianten.

Men det ser förhoppningsvis bra ut. Enda trista är att jag plötsligt fick en till häst att ta hand om i några veckor. Men finns ju fördelar... jag lär inte ha problem att hitta hästvakt om jag vill åka bort. Alltid nåt. Och jag lär inte ha några kvällar när jag sitter hemma och har tråkigt.

4 kommentarer:

Ninde sa...

Jisses. Kraftig hjärnskakning trots hjälm? (eller kör ni hatt där nere i sydstaterna? )

Hoppas tjejen kryar på sig iaf. ..och tänk vad sjukt vältränad du kommer bli av att ha två hästar att motionera :)

Serafim sa...

Javisst, klart att hon hade hjälm! Är faktiskt smått förundrad över hur sjutton hon lyckades. Fast pållen är närmare 180 hög så det är en bit ner till marken.

Vältränad? Host host.. mindre michelingubbe kanske?

Bara det att jag precis var hästvakt i 2 veckor.. hade inte gnällt om både hästarna var roliga att rida. Men hennes är inte alltför rolig..

Ninde sa...

Ha ha jo man har ju gjort en och annan ofrivillig avsittning själv utan skallskak men iofs mest från ponnyhöjd

Ok. Fast 180 är väl tekniskt sett mer älg än häst egentligen, ha ha.

Serafim sa...

Jag köpte faktiskt tomtemössa med horn till hästen åt henne i julklapp ;)