tisdag 3 februari 2009

Karlar

Min store tjocke far är sjuk. Ligger hemma med feber. Tydligen jättesjuk. Men han har lyckats ringa cirka 20 ggr idag. Nu senast handlade det om vart Treon fanns, hans fru har nämligen kommit på honom med att proppa i sig tabletter så nu är det restriktioner.

Det roliga är dock att han jobbat med läkemedel och sådeles vet bättre än att vräka i sig värktabletter. I alla fall kunde han ge mig specifika instruktioner på vilken tablett man ska ta när och i vilken mängd. Men när han är sjuk... då finns det inga hinder.

Måste vara tufft att bara kunna ligga i sängen och ringa alla. Jättetufft. I synnerhet när man har en fru som sköter markservicen. Nästa gång jag blir sjuk ska jag också kräva att få en personlig assistent..

4 kommentarer:

Ninde sa...

Jag med ska kräva personlig assistent som sköter markservicen snart. Och inte bara när jag är sjuk...


Lite läskigt det där faktiskt. Du vet den gamla klassikern om den äldre mannen med hjärtproblem vars fru sköter allt så han kan vila upp sig. Kontra den äldre kvinnliga hjärtpatienten som ligger och oroar sig för hur maken ska klara sig tills hon kommer på benen och kan sköta markservicen igen...

Serafim sa...

Joo fast han är rätt söt och nog den som oroar sig mer än vad hon göra. Fast han njuter som en kung i sängen..

Ninde sa...

Ha ha jo. Män och förkylningar..ha ha ;)

Serafim sa...

Precis, det är ju som det där med att föda barn..