måndag 2 februari 2009

Veckan som gick

Jag låg ju lite under isen förra veckan. Vilket i sin tur sätter sina spår. Så i fredags när jag hade mer eller mindre latat mig en hel dag men i jobbmiljö så var jag helt slut. Dödstrött. Men jag tog mig i kragen och åkte och motionerade hästen vilket jag var omåttligt stolt över. På vägen hade jag svängt förbi bolaget och fiskat upp lite vin. På hemvägen slog jag på stort och beställde värsta bästa pizzan som man kan få halvgräddad. Dessutom har de en alldeles utmärkt tiramisu. Pizzorna är tunna och italienska samt lite lagom fantastiska. Så det vara bara att komma hem, sätta på ugnen, ta ett glas vin under tiden den blev varm och sedan bara njuta. Koma infann sig omgående. Fram tills att telefonen började pipa från vänner som tittade på På Spåret. PÅ spåret är enligt min mening skittråkigt så jag tittade på en intervju med Gerald Depardieu och svor över att jag inte kommer ihåg någon franska alls.

I lördags påvisade jag mina eminenta kunskaper i att steka pannkakor och vara barnvakt. Det var väl helgen. Igår gjorde jag lasange och låg i soffan och kollade på tv och film alldeles för länge. Kan konstatera att Jude Law inte är ful alls.

För övrigt meddelade ett X att han har för avsikt att dyka upp i staden under veckan. Efter att ha blivit terroriserad av sms av mindre anständig karaktär inser till och med jag att han har en helt annan idé än jag. Kan bli en aning intressant.

Inga kommentarer: