fredag 9 oktober 2009

Helgen då rå del 2

Efter några dagars upphämtning är det väl dags att sammanfatta helgen som gick.

Fredagen ägnades åt hysteriskt arbete från klockan 06.30 för att överges vid lunch. Snabb packning av kläder och liten katt för färd mot flyget. Lillkatten var hur snäll som helst under flygresan och fixade att sitta i flygväska utan att protestera alltför mycket. Att sen hela rummet stannade upp när jag fick lyfta ur henne vid säkerhetskontrollen är ju en annan sak. Tuffa killar som kommer fram och säger: Åhhh vad söt..

Så var det ju här med att flyga till Bromma. Alltså principen är ju att det ska gå smidigt att ta sig till och från. Jag tycker inte att det är ok att vänta 20 minuter på flygbussen. I kyla. För kallt som fasen var det. Och jag stod och vägde med tanken om det var värt med taxi eller ej. Samtidigt som att jag vet att det är bilköer eftersom att det är fredag eftermiddag. Så det blev flygbussen för jag hade missat bussen till Alvik. Vilket hade varit bättre... skulle sluppit promenaden på centralen. Vad är det med unga tjejer som gör att de måste lunka 7-8 pers i bredd???

Till slut nådde vi vår slutdestination och hon fick träffa sin nya kompis. Prickig rackare som givetvis blev förälskad i henne. Men verkar gå bra även om det skar lite i hjärtat när jag efter helgen åkte hem. Misstänker att hon hade velat följa med. Faktiskt.

Fredagen blev en lugn tillställning med lite vin och mat. Vi kom i säng i pensionärstid och jag vaknade vid 3 för att inte kunna somna om. Så jag låg och läste och lyckades slumra när jag hörde att nån var uppe och slamrade. Och vips så kom dom med cheesecake, ljus och sång. Inte illa alls. Ytterst trevligt sätt att bli firad på sin födelsedag.

Vi ägnade lördagen åt lite shopping och eftermiddagen åt att klappa katter. Sen var det middag på stan ( mycket trevligt och gott) innan vi försvann hem och övriga partynissar kom. Som båda faktiskt var med för ett drygt år sedan. Varav en var den trevliga killen. Så det var liksom upplagt för en bra kväll. Sen drack vi cosmo i kanna. Och pratade om allt mellan himmel och jord. För att dra ut på stan och ta en öl. Och återvända hem och fortsätta prata om livet, relationer, sex osv. Då hade jag i alla fall övergett spriten.

Sen hur fasen det kom sig vet jag inte. Men mitt i någon av diskussionerna som gick ut på hur det är att vara skild, gift och singel så frågar trevliga killen helt enkelt mig: Ska vi ligga ikväll? Ärligt. Jag såg inte den kommentaren komma. Alls. Men äh vad fan. Varför inte? Min födelsedag och allt.

Så jag kom väl hem dagen efter vid 13 eller nåt. Mer än lovligt sliten. Och slapp dagen till ära bli alltför mobbad. För Herr Räv som är ena delen av paret Räv hade vaknat på morgonen med rejäl fylleångest och talat om för Fru Räv att det minsann var hans fel. Han hade tvingat iväg mig på nåt som jag kanske inte ville. Hysteriskt roligt faktiskt. Men rätt gulligt och väldigt typiskt Herr Räv.

Dagen tillbringades i soffan mer eller mindre. Det blev inget besök på Moderna och Daliutställningen eller tittande på bäbis. Sen när det väl var dags att sova kunde jag inte somna. Vid 2 gav jag upp och lade mig i soffan för att vara tvungen att gå upp 05.30 för att hinna med planet hem.

Så det måste vara den totala sömnbristen som gjorde att jag kom hem i rent vrakskick i måndags. Inget annat.

2 kommentarer:

Ninde sa...

Ingen dålig födelsedagspresent alltså..? Mersmak? ;)

Serafim sa...

En bra present. Räcker inte det?