söndag 25 oktober 2009

Jahapp..

Det är grått, lite dimmigt nästan och blött. Vädret alltså. Dessutom är det kallt. Men verkar i alla fall inte blåsa. Vilket är en sensation i Skåne. Men jag har INGET snällt att säga om vädret. Inte ens så att det är mysigt att packa på sig varma, torra kläder och ge sig ut.

Så jag ligger i sängen och försöker hitta motivation till att åka till stallet. Det går så där. Jag hade väl kunnat stå ut med vädret om det hade legat en mysig pub med öppen spis runt hörnet. Men nu befinner jag mig inte i England.

I fredags svängde jag förbi en håla här på landet som heter Bjuv. Det finns inte mycket att säga om Bjuv. Det är en riktig håla men som faktiskt har ett systembolag vilket var anledningen till att jag körde dit när jag hade vägarna förbi. Det är skrämmande när alla ens fördomar på nolltid blir besannade. Anna Anka som blivit rikskändis kommer ifrån Bjuv. Säger allt om henne. Bara så där. Så en lönefredag kliver jag in på systembolaget i Bjuv. Det var fanimej lyteskomik. Visst fanns det folk av olika sorter. Men SÅ MÅNGA original på ett och samma ställe. Det var så att jag undrade om det var dolda kameran. Men det har väl med den gamla kolgruvan att gör antar jag.

Inga kommentarer: