onsdag 14 oktober 2009

Igår

Så blev jag sur på min pappa. Tyckte att han var dum. Sen satt han i telefon och jag är övertygad om att han såg till att göra det för att slippa mig när jag var sur på honom. Så jag kom på några små bus som hämnd. Jag satte en lapp med texten Jag är dum! på hans rygg, en liten bit tejp under hans datormus samt ändrade tema* på mobilen.

I förmiddags påpekade han att han måste köpa en ny mus för att den har slutat fungera.

Idag kom hans fru och sa att han sagt att hans telefon var söder. Den hade en annan färg på displayen och annan ringsignal. Jag höll faktiskt på att dö av skratt. Nu har jag ändrat tillbaka till det gamla temat.

Kanske inte ska hitta på bus med tekniska grejer. Han fattar ju ändå inte.

* planen var att ändra språk till finska eller nåt, men det fanns inte att välja på.

6 kommentarer:

Jesper sa...

Mycket bra bus!
Keep it up!

Ninde sa...

"Hans telefon var sönder?" ha ha *dör också nästan av skratt*

Annars är det där med att busändra språk på mobilen en klassiker. Helst det sista man gör innan alla går och lägger sig på Festen på nåns lantställe. Och helst den där killen som har en lite för avancerad mobil han gärna flashar med. Vakna upp med bultande huvud. Och displayen på danska...he he (ja, för oss norr om småland är det obegripligt. ;)

Ninde sa...

..och såklart. Vad gjorde pappa? Hämnas han? :D

Serafim sa...

Hahaha,, han har INTE fattat!

Ninde sa...

..inte ännu? Ha ha underbart. Fatta hur tekniskt efterbliven den generationen är i jämförelse..:D

Serafim sa...

Nja tror faktiskt det är en aning personbaserat..