fredag 16 oktober 2009

Paj

Så igår började vi göra paj tills ikväll. Jag fattar faktiskt inte riktigt vad som är bra med paj. För det tar en jäkla tid och drar ner en massa disk. Är det så gott sen? Kan iofs tänka mig att jag kommer vara nöjd idag när det enda jag behöver göra är dessert och städa. Men ändå är inte grejen med paj att det ska vara sååå lätt och pratiskt. Degen ska göras, tryckas ut i formen, stå kallt en kvart och helst förgräddas. Det tar minst 40 minuter. Vaddå snabbt? Sen ska den göras klar och in i ugnen igen. Skittråkigt.

Idag funderar jag på att göra nån äppelkompottsliknade grej med maräng till efterrätt. Bara för att jag såg Niklas göra en variant igår. Visst är det nåt med killar som kan laga mat och inte ser ut som michelinigubbar?

2 kommentarer:

Ninde sa...

Ha ha sant. En kille jag känner som är kock påstår att man* regelbunden får skamliga förslag i köket.


* Om Man i fråga inte ser ut som en Michelingubbe that is.

Serafim sa...

tror att det underlättar... om man inte ser ut som en michelingubbe ;)