tisdag 2 mars 2010

Kampen

Imorse när jag stod vid ett av stoppljusen nära jobbet så gled en BMW upp bredvid mig. Jag kände genast igen snubben som en av killarna som är verksam på företaget bredvid oss. Som är en kille som jag defintivt vet vem det är sedan förr. En liten tönt som hade rätt snygga killkompisar* och ett enormt behov av att synas. Och gärna vill verka lite rik. Vilket jag inte imponerad ett dugg av. Dessutom hade han en fling med min tjejkompis. Ärligt talat kan jag inte begripa vad hon såg i honom. Han var ju varken snygg eller trevlig.

Men men idag skulle han ju tvunget kappköra. Vilket säger en del om honom. Killen har en BMW och jag hade vår firma bil av modell skåpbil. Men vid nästa stoppljus ( när jag kommer tuffande i sakta mak) och det är dags att svänga så kom det någonslags grävmaskin framför. Så han väljer att köra en omväg i stället för vänta snällt som jag. Jag flinade onekligen när han dök upp på parkeringen efter att jag parkerat och var på väg in genom dörren.

*Jodå hade en fling med en av dom och även om vi av lätt blyghet inte hälsar idag så tittar han vääääldigt mycket de gånger vi råkar befinna oss på samma uteställe. Och nej han är inte ful alls. Om man nu ska gå på utseende..

2 kommentarer:

Ninde sa...

Åååh kan den där typen. Enda sorten den är kul att fulnobba på krogen, he he...

Fattar inte heller vad någon kan se i "pappas-pengar-pojkar" eller deras wannabees...

Serafim sa...

Kan ha råkat tracka honom för hans mage på den gamla tiden med frågan om han verkligen fick plats med nåt under den...

Men får skylla på ungdomes brist på ömdöme. Fast kul var det och hade det varit någon med ett uns ödmjukhet hade det aldrig skett.