torsdag 4 mars 2010

Ett av många uppdrag

Är att vara chafför åt daddy. I det ingår att hämta och lämna honom vid flyget. Han sitter sedan gärna och ringer till diverse folk för att tala om att jag kör honom. Någonstans kan jag ana att det en form av beröm eller bekräftelse eller så är det helt enkelt så att jag är mest lättlurad.

Idag innebar det att jag fick gå upp 05.30 och preparera för hämtning på flygplatsen. Precis när jag börjat att köra meddelar han att han blivit ombokad. Och landar vid 11 istället för 8.. Så jag hade kunnat ta sovmorgon.

Inte utan att jag sitter här och muttrar. Sovmorgon är liksom en dröm just nu. Förra helgen var det träning lördag morgon och hundutställning på söndagen. Vilket innebar färd hemifrån vid 8..

Helgen som kommer har inte utlovat någon sovmorgon heller. På lördag bär det av ner till Bruksprovet på Flyinge för att beskåda testryttarna och söndag blir det dressyrträning. Just ja. På morgonen.

Nu hoppas jag på att pappa köpt de där grejerna jag ville ha. Jag skickade sms och talade om att jag sett på flygplatsens hemsida att dom har Chanel. Diskret hint. Jag tror inte att den funkar.

3 kommentarer:

Ninde sa...

..inte nr 5 du far efter väl? ;)

Serafim sa...

Nej för FAN! Chanel har världens bästa kajal som är vattenfast. På riktigt. Så det går tom att ha "smokey eyes" på stranden för den sitter som berg.. och den ville jag ha en ny av eftersom att jag tappat bort den.

Men jag fick en Sensai/Kanebo 38grader så jag är nöjd i alla fall. Gången innan kom han med puder i rätt färg och allt. Sen att det var lös och jag hade velat ha pressat är överkurs. Löspuder vågar jag inte ha i handväskan... m

Serafim sa...

Fast å andra sidan har man No5 kan man ju citera M. Monroe vilket i sig inte är illa.. ;)