lördag 4 december 2010

Att le lite

Jag kom till Stockholm igår. Trött och lite bakis efter en alldeles fantastiskt trevlig kväll med mina kusiner. Fick ett varmt bad, mat och lite vin. Återvända till livet så smått. Tittade och klämde på min guddotter och försökte lära henne hyss. Somnade i soffan och väckte av värden som snällt sa att nu har jag bäddat åt dig. Så jag kunde borsta tänderna och fortsätta sova.

Vid 2 vaknade jag av att min rumpa låg mot golvet. Sov på en sån där stor uppblåsbar säng. Som en katt hade lekt med och gjort hål i. Trots lagning så läckte den luft. Och jag ville inte väcka hela huset med att sätta igång pumpen. Så jag återvände till soffan. Vaknade tidigt och låg och läste en stund.

Alla börjar vakna och jag går upp och sätter på kaffet. Och ser att dom använder kaffeburken som jag köpte en gång i tiden när vi bodde ihop. När kärleken hade gått över i vänskap innan vi bestämde oss för att lägga ner oss och gå vidare. Jag ler för mig själv och tänker att julklappen kan nog bli en ny fin kaffeburk till dem.

Inga kommentarer: