måndag 20 december 2010

Jo men visst

Livet går sin gilla gång i snön och kylan. Ikväll var det -14 (!!!!!) när jag kom till stallet. GLÖM att jag ens försöker rida trots ridhus på gården. Min händer och fötter klarar inte sådan här kyla! Men en god nyhet är att pållkräket är tillbaka igen efter att ha (förhoppningsvis) vrickat sig. Kräket har fått 3 veckors vila ( för att jag inte var hemma alls) och ett par omgångar av världens bästa massör. Det blir hennes julklapp kan jag avslöja.. det känns som att fröken just nu äter mina pengar som hö... men men så är det. Kan väl iofs ge henne lite beröm för gårdagen, en alldeles fantastisk tur på fälten i hyfast djup i solskenet.

Annars är det rätt lugnt just nu. Översatt: TRÅKIGT! Men julen är inte min favorit direkt. Men men bara att bita ihop och tindra med ögonen.

Som killkompisen som precis undrade vad som händer? Svarade njaa inte mycket. Frågan som följde var om jag fått ligga.. och nope. Inga killar på G.

Han bara: Inte ens visat lökarna för nån??

Öhm?!

Inga kommentarer: