onsdag 29 december 2010

Körsbär



Jag blev verkligen förvånad och väldigt glad när jag fick den här av Ms. N00b och visste inte riktigt alls vad jag skulle skriva.


I utmärkelsen ingår fyra to-do’s

Tacka den du fick den av
Kopiera utmärkelsen till din blogg
Dela med dig av tre saker du gillar till dina läsare
Skicka utmärkelsen till fem bloggar du tycker förtjänar den

Tack för den fina utmärkelsen och den fina motiveringen. Rodnade nästan lite..
Och så var det 3 saker jag gillar. Tänkte försöka undvika de mest uppenbara alltså blev djur uteslutna..

1. Så där riktigt genuint trevliga killar med den där glimten i ögat. Dessvärre springer jag inte på sådana så ofta men jag gillar verkligen dom. Och just nu känner jag en stor saknad över att ha någon att slänga käft med när jag har långtråkigt. Sen ingår en riktigt bra musiksmak och en rejäl portion intelligens i kombination med ödmjukhet. Utan att vara ironisk inser jag det är rätt höga krav. Men vad FAN det är ju det jag gillar.. sen är busig väldigt roligt också.

2. Flärd. Det där små sakerna som ser fina ut och man blir glad när man ser. Som man utan ALL tvivel kan leva utan. Som den fina tvålen med den skojiga förpackningen. Igår fick jag en julklapp som går in i den kategorin. En liten brännare. Så jag kan göra desserter med alldeles perfekt skopra. En sak som jag definitivt hade kunnat leva utan men väldigt rolig att ha. Bland flärd räknas tidningar. Jag älskar tidningar och se ligger i högar hemma. Det kan vara modetidningar, dagstidningar, hästtidningar och just nu är min favorit Filter. Eller tryfflarna som jag köpte i London bara för att de hade en så förbaskat söt förpackning.

3. Riktigt bra böcker. Sådana som inte är deckare utan en välskriven roman med en bra historia och ett fint språk. Dessvärre är de inte så lätt att hitta numera och jag sitter inte längre och läster kultursidorna notoriskt varje dag.

Sen var det 5 bloggare som förtjänar utmärkelsen:

Ninde För att Ninde är Ninde

A trots att han inte delat ut sina utlovade julklappar

Trasselkvast som jag nyligen börjat läsa men verkligen gillar

Tjockshiri för att han har snygga prickar och en väldigt fin kompis som föddes hemma hos mig

Simon trots att han verkar blogga ungefär 2 gånger om året så är han hysteriskt rolig

2 kommentarer:

Trasselkvast sa...

Åh tack, jag hittade faktiskt till dig genom Ms. Noobs dito lista =)

Serafim sa...

Verkar inte bättre än att vi får tacka Ms. Noob ;)