tisdag 18 mars 2014

Politiskt korrekt

Jag läser ju en del bloggar kan jag erkänna. Det som verkligen kan irritera mig är när läsare tvunget ska lägga sig i och kommentera saker som på något sätt är lite väl ordentligt och politiskt korrekt. Som tex en tjej som hade lagt ut en bild på sushi som hon skulle äta. Då kom det genast en kommentar om att det var ju onödigt att inte ha tagit bort jätteräkan från beställning.  Alltså allvarligt? Vem har så lite att göra att man tar sig tiden och kommenterar det på en blogg? Kan inte den som bloggar få lov att leva som andra människor och inse att även om det är så att man inte ska köpa jätteräkor osv så händer det i vardagen dvs det livet de flesta människor lever att man faktiskt inte alltid är så jävla politiskt korrekt.

Jag väntar bara på att någon ska kommentera att vi gjorde jätteräkor i sous vide maskinen i lördags vilket jag som en äkta matnörd slängde upp på instagram i helgen. Jaaa det var faktiskt för en jävla gångs skull msc märkta räkor från Australien.

Men jag förstår liksom inte varför folk bemödar sig med att lägga upp dryga kommentarer på saker. Som om en tjej har bikini på sig och inte ser ut som ett benrangel kommer det ju ofta kommentarer om att hon borde banta eller hur hon kan visa upp sig. Vilket gör mig så jäkla matt.

Inga kommentarer: