torsdag 6 mars 2014

Träning

Det är ju så att mina katter eftersom att jag ska flytta och sälja lägenhet och sådant har flyttat i förväg. Så nu bor de hemma hos min kille i väntan på att jag och hunden ska dyka upp. Min kille har inte haft katt förut. Nu har situationen förändrats drastiskt. Nu har han blivit inneboende i sin egen lägenhet med 2 burmor.

Jag erkänner att jag inte påtalat det för honom. Utan han kämpar på med de små liven. Köper god mat åt dom och upptäcker i lite lagom takt burmornas små upptåg. Jag gör mitt bästa för att inte skratta. Igår tyckte han att det luktade kiss och skulle byta på kattlådan. Tack och lov hann han säga det till mig så jag kunde påminna honom om att fyllningen i kattlådan var slut och han hade uppdraget att handla ny. Frågan var då vad som stod i garderoben... jooo kattmaten. Den går inte att ha i lådan....

Så följande har han upptäckt: de lyder inte. Även om han inte vill ha dem på matbordet så får det ingen som helst effekt när han säger åt dem. Mitt tips var vattenspruta. Han konstaterade att då blir dom ju blöta??? Joooo men det är den chansen du har liksom..

Dessutom har lillkatten visat att hon gillar att tugga på hans jobbpapper. Inte andra papper. Det ska vara viktiga papper. Samt att hon ÄLSKAR att kliva på tangentbordet på datorn... eller egentligen framför alla skärmar.

Huliganen har bara lekt med persiennerna lite ( hörde idag om katt som hängts i sådana så blir diskussion om det ikväll) och hoppade visst runt på strykbrädan vid 05.30 i morse och lyckades väcka min kille. Dvs då måste Huliganen hoppat mycket... om han lyckats väcka..

Annars bävar jag inför stunden de upptäcker högtalarna. Smala, höga och med en front som lockar till att vässa klor. Alternativt hoppa upp på. Vilket innebär att de kommer välta. Min kille påtalade försynt att de var dyra. Så nu funkar det inte att komma med förslaget att fixa högtalare som sitter i taket. Men så här är situationen. Jag tror det löser sig.

Inga kommentarer: