fredag 23 april 2010

Ännu mer vila

Veterinären kom på besök igår för att bedöma madame. Nu är hon inte halt precis överallt utan specifikt i ett ben. Så det har blivit bättre. Men nu "vet" vi att det är kotledsinflammation i ena fram men misstanken om att det kan beröra båda kvarstår. Så jag har valt att ta en kur med anti-inflammatoriskt till och mer vila. Sen får vi väl se.

Men mest anmärkningsvärt var att höra att stallägaren hade ringt till veterinären för att diskutera diagnosen på min häst. För något samband med underlaget kan det omöjligt vara enligt stallägaren. Som berättade om sina egna teorier för veterinären. Som tydligen fick förklara att hon inte kan diskutera patienter med annat än ägarna. Skulle väl tro att sanningen kan vara illa hörd. Det hela säger väl mest om stallägaren helt enkelt. Men jag har inte för avsikt att göra mig ovän med henne så det är bara att ignorera. Och le lite elakt.

5 kommentarer:

msn00b sa...

Helt klart intressant taktikval av stallägaren där, som om hon skulle kunna argumentera fram någon annan orsak? Om hennes egna hästar dessutom bir halta...well...
Bra att du flyttar!

Serafim sa...

Nää men min har ju ryggproblem eller nåt annat. Mest intressant att hon inte vågar gå på mig. Hon hade någon åsikt och då påtalade jag bara att nu har vi börjat en behandling och sen får man ju se. Suck.

Dressyrtränare i Malmö.. kan du tänka dig att köra? Och på vilken nivå?

msn00b sa...

Jodå, kan tänka mig att köra men det beror lite på var jag får tag på vettig häst någonstans, är inte så sugen på att ge mig ut och dra hästsläp alltför långt helt enkelt eftersom jag inte är så van vid att köra med det, betalar däremot gladeligen tränaren för att köra till mig.

Kommer inte rida på någon hög nivå alls, snarare börja från början eftersom jag är galet ringrostig, kunskaperna finns där så att säga men inte orken och konditionen så jag tänkte back to basics helt enkelt. Däremot är det viktigt för mig att jag har en seriös tränare även på basicsnivå just för att grunden skall bli så bra som möjligt och i min erfarenhet är det nästan svårare att hitta just eftersom varenda människa verkar tycka att "jamen nog kan jag instruera på grundnivå, jag red ju en dressyrklass på ridskola 1983"
Alltså, någon som kan instruera på säg medelsvår nivå men som även tar elever på grundnivå.

Fö, jag var tvungen att fuska och googla lite ang derbyt (fotboll *ryyhyys*) men nu har jag pejl på var du är, tack för hinten, jag har varit nyfiken ganska länge :-)

Ang ledproblem och inflammationer har din vet sagt något om nyponpulver?

Sorry för uppsats, det är för tidigt för att jag skall kunna uttrycka mig koncist.

Serafim sa...

Haha lugnt. Ska kolla runt lite. Har du ridit för KG? Annars är Flyinge nära..

Nope inget om nyponpulver däremot tuppkam som numera tydligen finns som fodertillskott och tydligen ska funka. Superbillig skulle jag kunna tro ;)

Men först ska jag se om jag får tag i massör.. efter det en kur metacam och ev tuppcam. Tjoho!

msn00b sa...

Menar du KG Svensson? Nej det har jag inte, sist jag red aktivt med tränare var många år sedan tyvärr. Mycket därför jag vill göra om, göra rätt så att säga. Att det blir bra redan från grunden gör så himla mycket.

Jag är grymt sugen på att åka till Flyinge, det är bara det där med att våga köra med släp...

Tuppkam låter ju...intressant, var det inte det som den där hollywoodfrun sprutade in i pannan och kallade det för "det nya botox"? Snacka om otippad medicin. Men skämt åsido, hoppas så att din häst bir bättre snart, håller tummar och tår!